Методичні рекомендації


Пошук нових підходів до організації навчально-виховного процесу в навчальних закладах - вимога часу, відгук на інформаційний розвиток суспільства. Особливої уваги заслуговує впровадження інтерактивного навчання, оскільки сучасний випускник школи повинен не тільки опанувати систему наукових знань, способи діяльності, але й оволодіти навичками самостійного пошуку нової інформації, бо як зауважив Бернард Шоу: «Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність».

Ефективність процесу навчання залежить від його організації .  Інтерактивне навчання дає змогу  докорінно змінити форми взаємодії суб'єктів навчально-виховного процесу в школі. Застосування методів і прийомів активізації навчання сприяє партнерській взаємодії вчителя й учнів, у ході якої школярі стають активними учасниками процесу навчання. Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається в умовах постійної активної взаємодії всіх учасників. Іншими словами, на відміну від активних методів навчання, інтерактивні орієнтовані на більш широку активну взаємодію учнів не тільки з учителем, але й один з одним. При цьому учитель створюючи атмосферу співробітництва, спрямовує діяльність учнів на досягнення поставлених цілей. Саме в такій атмосфері школярі оволодівають навичками самостійного пошуку нової інформації.
Методологічною основою сучасного процесу навчання учителя є:
- гуманізація,
- аксіологічний,
- особистісно-діяльнісний;
- ресурсний;
- компетентнісний підходи.
Інтерактивне навчання ґрунтується на застосуванні методів активізації пізнавальної діяльності школярів. При цьому навчання стає суб'єктно-суб'єктним,   у   ході   якого   мобілізується   інтелектуальний,   творчий потенціал усіх суб'єктів навчально-виховного процесу.
Учитель та учні як учасники освітнього процесу зустрічаються на уроці. Між ними завжди - океан знань та рифи протиріч. І це нормально. Тих, хто наполегливо долає цей океан, він обдаровує мальовничими пейзажами, недосяжністю горизонту, таємничим життям своїх глибин і несподіваними берегами. У цьому плаванні капітаном і штурманом завжди буде вчитель. Саме від нього залежить, як отримують знання учні: чи звичним способом - завчив-зазубрив, чи через активну пізнавальну діяльність, спрямовану на осмислене сприйняття нової інформації.

Немає коментарів:

Дописати коментар