Уроки

В.О.Сухомлинський вважав, що ефективність уроку - це не кращі відповіді окремих учнів, а хороші знання всіх учнів. Досвід останніх років свідчить, що підвищити ефективність та результативність навчання, надати йому творчого характеру можна через впровадження в навчальний процес нових педагогічних технологій.                                                                             
Основними рисами сучасного уроку для мене є:
- підвищення ефективності засвоєння знань завдяки мотивації та активізації сприйняття;
- створення комфортного середовища для навчання;
- розвиток комунікативних вмінь і навичок;
- проявлення учнями уяви і творчості;
- надання кожному учневі можливості висловлюватись, демонструвати різні думки з теми;
- формування навичок публічного виступу, дискутування;
- розвиток загальних навчальних вмінь і навичок;
- забезпечення виховних завдань, привчання працювати в команді, прислухатись до чужої думки.
Мистецтво засновано на інтуїції, а технологія - на науці. Так вважають вчені. Тому все нове, що сьогодні впроваджується учителем на уроці, має глибоке наукове підґрунтя. З усіх відомих технологій навчання вибирає ті, через які якнайкраще можна реалізувати мету уроку.
Сучасний урок - це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що і дозволяє досягти високих результатів за визначеною метою та завданнями. Проте ніхто не заперечить, що традиційні форми та методи потрібно виконувати разом із інноваційними технологіями. Серед нетрадиційних типів уроків у своїй практиці найчастіше Красножона С.І. застосовує уроки-дискусії, конференції, ділові ігри, КВК, змагання, уроки-круглі столи, змагання, заліки, конкурси, діалоги, подорожі, інтегровані уроки.


Поширеною формою роботи є використання сучасної інформаційної технології - мультимедіа, яка дає можливість об'єднувати в одній комп'ютерній програмно - технічній системі текст, звук, відео- та графічне зображення, анімацію, і дозволяє найповніше реалізувати один з основних принципів - принцип наочності. Використання комп'ютера на уроці також дає змогу учителю складати тести, логічні ланцюжки, тренувальні вправи, головоломки, діаграми, графіки, супроводжувати лекційні заняття слайдами, виконувати практичні роботи та презентації тощо.
Поширеною формою роботи є використання сучасної інформаційної технології - мультимедіа, яка дає можливість об'єднувати в одній комп'ютерній програмно - технічній системі текст, звук, відео- та графічне зображення, анімацію, і дозволяє найповніше реалізувати один з основних принципів - принцип наочності. Використання комп'ютера на уроці також дає змогу учителю складати тести, логічні ланцюжки, тренувальні вправи, головоломки, діаграми, графіки, супроводжувати лекційні заняття слайдами, виконувати практичні роботи та презентації тощо.


Метод проектів не є принципово новим у світовій педагогіці. Сьогодні ця технологія набула сучасного трактування і передбачає, що учні не тільки отримають суму знань, а й навчаються здобувати ці знання самостійно. Використання методу проектів на уроках географії сприяє формуванню в учнів комунікативних навичок, умінь проводити дослідницьку роботу, висувати гіпотези, роботи висновки. Це:
- урок - пошук
- урок - дискусія
- урок – практикум
Використання особистісно орієнтованих технологій дає можливість:
-    розвинути індивідуальні пізнавальні здібності кожного учня
-    максимально використати індивідуальний досвід дитини
-    формувати культуру життєдіяльності школярів


Сьогодення вимагає від учителя знань, умінь і навичок володіння інтерактивними методами та комп'ютерними технологіями як ефективними формами для надання міцних знань, для зацікавлення учнів своїм предметом, бо «Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися й надихатися силами, що пробудилися в ній»( А.Дістервег).

Немає коментарів:

Дописати коментар